niedziela, 16 października 2016

Ziemniaczane jalebi

W tygodniu znalazłam taki fajny przepis i od razu zapisałam do zrobienia w weekend. W oryginale powinnam dodać jajko, parmezan i mąkę ziemniaczaną. Ale e akurat dziś niedziela, a u nas niedziele są wegańskie, to zamiast jajka użyłam mąki z ciecierzycy. A co do parmezanu i mąki ziemniaczanej - akurat zbrakło ich w mojej kuchni. Mąż dość dziwnie się na mnie patrzył, szczególnie gdy już smażyłam te spiralki. jego pierwszym skojarzeniem były jalebi (indyjskie przesłodkie ciasteczka smażone na głębokim tłuszczu właśnie wyciskane na kształt spiralek), dlatego też nazwałam je ziemniaczanymi jalebi.


Ziemniaczane jalebi

Składniki:
700g ugotowanych ziemniaków
5 czubatych łyżek mąki z ciecierzycy
100 ml mleka
sól - do smaku (u mnie to była niecała łyżeczka - ogólnie mało solimy),
pieprz - około 1/2 łyżeczki
dodałam jeszcze 1/2 łyżeczki garam masali i trochę papryki

Wykonanie:
Ziemniaki zgnieść praską, dodać pozostałe składniki i wymieszać na jednolitą masę. Na patelni rozgrzałam tłuszcz. Napełniłam woreczek masą i kolistymi ruchami wyciskałam na rozgrzany tłuszcz. Smażyłam z każdej strony na kolor złoto brązowy. Na ręczniku papierowym odsączyłam z nadmiaru tłuszczu i podałam dzieciom.

Ledwo udało mi się zrobić zdjęcie, bo jak chłopaki spróbowali, to w trybie ekspresowym spiralki znikały. Czyli wersja zmodyfikowana jest super. W tygodniu spróbuję zrobić wersję z jajkiem, ale podejrzewam, że również zniknie dość szybko z talerza.


4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam, można robić różne wariacje smakowe - według własnych upodobań :D

      Usuń
  2. Super pomysł. Poproszę przepis z jajkiem. To I ja przetestuję!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, jak tylko zrobię wersję z jajkiem to wrzucę przepis :)

      Usuń