piątek, 21 sierpnia 2015

Coś do przekąszenia

Kilka dni temu był przepis na chutney miętowo-kolendrowy, więc teraz pora na jakąś przekąskę, którą można w nim maczać. Tak więc dziś proponuję pakory warzywne, czyli warzywa w cieście z mąki z ciecierzycy. Bardzo smaczne i spokojnie mogą je jeść osoby na diecie bezglutenowej.

Pakory warzywne

Składniki:
200g mąki z ciecierzycy
4 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 szklanki wody
1/3 łyżeczki kurkumy
1/2 łyżeczki soli (można dać więcej, jednak ja wolę mniej słone),
2 papryczki chili
1/2 łyżeczki garam masala
2-3 średnie ziemniaki
1 duża cebula
garść liści szpinaku
olej do głębokiego smażenia

Wykonanie:
Ziemniaki obrałam i pokroiłam w cienkie plasterki. Cebulę pokroiłam w krążki, a szpinak w paski o szerokość mniej więcej 1 cm. W misce połączyłam mąkę z jogurtem, przyprawami, poszatkowaną papryczką i wodą. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstego ciasta na naleśniki. Z powstałego ciasta odlałam 1/3 i dodałam do niej poszatkowany szpinak. Do pozostałego ciasta wrzuciłam ziemniaki i cebulę. Wymieszałam tak, by ciasto pokryło wszystkie warzywa.
Do szerokiego garnka wlałam olej do 1/3 wysokości i rozgrzałam go do temperatury 180 stopni. Warzywa w cieście delikatnie wkładałam na rozgrzany olej i smażyłam do momentu zrumienienia, od czasu do czasu przewracając na drugą stronę. Wyjęłam i odsączyłam na ręczniku papierowym z nadmiaru tłuszczu. Podawałam z ketchupem i chutney miętowo-kolendrowym.
 Smacznego :)

Oczywiście można spróbować też z innymi warzywami, ja lubię też pakory z kalafiora i bakłażana. A dla osób lubiących mięsne przekąski - pakory spokojnie można zrobić z piersi kurczaka, wystarczy pierś kurczaka pokroić w paski o szerokości ok 1 cm, maczać w cieście i smażyć odrobinę dłużej warzywa.

2 komentarze:

  1. Moje ulubione :)
    Ja robię z kalafiorem i ziemniakami. Super smakuje popijając Indyjską herbatką. Uwielbiam pokorę robioną przez mamę męża w Indiach. Mogłabym jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie można jeść i jeść, a potem człowiek się dziwi czemu nie mieści się spodnie :)

      Usuń