niedziela, 27 lipca 2014

Krzyżykowa Khanda

Khanda jest jednym z najważniejszych symboli sikhizmu. Umieszczona jest na fladze Sikhów, najczęściej można ją zobaczyć przy Gurudwarach.
Siedem lat temu, kiedy poznałam mojego obecnego małżonka i dowiedziałam się co nie co o jego religii, postanowiłam wyszyć Khandę, by powiesić sobie na ścianie. Niestety nie zrobiłam zdjęcia i zamiast powiesić w domu na ścianie, wysłaliśmy do rodziców męża do Indii. Potem stwierdziłam, że warto by zrobić jeszcze jedną do domu, ale tak jakoś odwlekałam i odwlekałam, a to nie było muliny, a to nie miałam czasu a to brakło chęci. I tak minęło sześć lat, a ja nie zrobiłam obiecanego sobie obrazka.
W tamtym roku, kiedy byłam w ciąży z drugim synkiem, miałam trochę więcej wolnego czasu, więc zasiadłam do wyszywania, znalazłam schemat, płótno i mulinę i tak udało mi się wyszyć jeden obrazek.
W tym roku, kiedy byliśmy w odwiedzinach u rodziny męża w Indiach, miałam mnóstwo wolnego czasu, bo dziećmi zajmowała się cała rodzina, więc mogłam trochę odsapnąć i tak wyszyłam kolejną Khandę, ale tym razem zrobiłam ją półkrzyżykami. Spodobała się kuzynowi męża, więc mu ją podarowałam. I tak mam jedną Khandę. Wpadłam jednak na pomysł, by do następnej wizyty w Indiach wyszyć Khandy dla sióstr męża, a że ma ich pięć, to trochę roboty przede mną :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz