piątek, 3 kwietnia 2015

Dziś będzie postnie

Miałam napisać wcześniej, ale jakoś tak wyszło, że zbrakło mi czasu. Dlatego teraz to nadrabiam. Jeśli ktoś z Was jeszcze nie jadł obiadu lub może nie ma pomysłu na kolację polecam bardzo prostą i szybką potrawę, która zasmakowała nawet moim synom.

Kasza z warzywami

składniki:
kasza pęczak - 1,5 kubka
brokuł - 1 sztuka
kalafior - 1/2 sztuki
mini marchewki - 1 opakowanie
cebula - 1 średnia
czosnek - 2 ząbki
imbir - 2-3 cm kawałek
pomidor - 1 sztuka
garam masala - 1 łyżeczka
kurkuma - 1/2 łyżeczki
zielone chili - 1-2 sztuki
sól - 1/2 łyżeczki
pieprz - 1/3 łyżeczki
olej - 1 łyżka
jogurt naturalny - 2 łyżki

wykonanie:
Kaszę przepłukałam, w garnku zagotowałam wodę lekko ją osoliłam i wsypałam kaszę. W czasie gdy kasza się gotowała przygotowałam warzywa. Cebulę drobno posiekałam, tak samo czosnek i imbir. Na patelni podgrzałam olej i wrzuciłam cebulę z czosnkiem i imbirem. Podsmażałam do momentu zeszklenia się cebuli i lekkiego zbrązowienia czosnku. Dodałam przyprawy, posiekane chili i pokrojonego na ćwiartki pomidora. Wszystko razem wymieszałam i smażyłam do momentu aż pomidory się rozpadną. Dodałam jogurt, jeszcze raz zamieszałam i dodałam warzywa (zamiast świeżych można wykorzystać mrożonki). Wszystko razem zamieszałam, tak by warzywa pokrył wcześniejszej przygotowany sos i wszystko razem gotowałam do miękkości warzyw.
To taka moja wariacja na temat indyjskich potraw :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz