niedziela, 17 kwietnia 2016

Pączki - pizza

Kilka dni temu wpadł mi w oczy przepis na pizza pączki. Pomysł na tle mi się spodobam, e postanowiłam go wypróbować. I tak oto dziś przyrządziłam pączki, dodając trochę inne składniki.

Składniki na ciasto:

0,5 kg mąki pszennej
2 łyżki oleju
1 szklanka wody
przyprawy (ja użyłam sól, bazylię i trochę pieprzu)
1/2 łyżeczki cukru
50 g świeżych drożdży

Wykonanie:

Drożdże rozrabiam z cukrem i 3 łyżkami wody, dodaję pozostałe składniki i wyrabiam na jednolitą masę, tak by spokojnie odchodziła od ścianek miski. Zostawiam do wyrośnięcia.

Składniki do nadziania:
koncentrat pomidorowy
pepperoni
szpinak
mozzarella
ser żółty






Wykonanie:

Ciasto podzieliłam na 2 części, jedną odłożyłam, a drugą rozwałkowałam na kształt prostokąta. Można też skorzystać z gotowych porcji ciasta na pizzę. Rozwałkowane ciasto kroję w równe kwadraty, każdy smaruję koncentratem pomidorowym, kładę po 2-3 plasterki pepperoni, listek szpinaku i ser. Układam w foremce wysmarowanej tłuszczem, posypałam serem i przyprawami. To samo zrobiłam z drugą porcją ciasta. Wstawiłam do piekarnika na około 30 minut w temperaturze 180 stopni.


Po wyciągnięciu z piekarnika dość szybko zniknęły, ledwo udało mi się pstryknąć tą fotkę.
Doskonałą propozycja na dziecięce przyjęcie urodzinowe, jak również na spotkanie przy piwku. Smacznego

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Renia jak tylko będziesz miała możliwość, to zrób swoim dzieciakom, podejrzewam, że spodoba im się taka forma podania :)

      Usuń