czwartek, 22 maja 2014

Deser jaglano-jogurtowy



Naszła mnie ochota na jakiś deserek. Najlepiej taki, żeby robił się w miarę szybko, był smaczny, taki średnio słodki i do tego zdrowy. Miałam zagwozdkę, co by się nadawało. I tak jak pomysłowy Dobromir nagle wpadłam na genialny pomysł i prawie podskoczyłam ze szczęścia  J .
Otóż wymyśliłam sobie deser jaglano-jogurtowy z jabłkiem.  Połączenie dość ciekawe. Przetestowałam na mężu, rodzicach i synu. Niestety męska część rodziny nie zaakceptowała tego smaku, natomiast mnie i mamie bardzo przypadło do gustu, do tego stopnia, że następnego dnia zjadłyśmy po jeszcze jednej porcji.
Wykonanie jest dość łatwe i jeżeli ktoś na ochotę na takie słodkości warto spróbować.

Deser jaglano-jogurtowy

Składniki (na 6 porcji):
½ szklanki kaszy jaglanej
2-3 jabłka
1 garść rodzynek
1-2 łyżki cukru (ewentualnie słodzik)
600 ml jogurtu naturalnego
4 łyżeczki żelatyny

Wykonanie:
Kaszę jaglaną przepłukać zimną wodą, a następnie przelać wrzątkiem, żeby pozbyć się ewentualnej goryczy. Kaszę ugotować z szklance wody. W tym czasie obrać jabłka, pokroić na małe kawałki i uprażyć. Ugotowaną kaszę połączyć z jabłkami, dodać cukier/słodzik. Zmiksować na jednolitą masę. Do tak przygotowanej masy dodać rodzynki. W ½ szklanki wody rozpuścić żelatynę, połowę dodać do masy jaglano-jabłkowej i dokładnie wymieszać. Drugą połowę połączyć z jogurtem naturalnym i szybko wymieszać, można dodać cukier, jeżeli lubicie bardziej słodko. Ja nie dodawałam do jogurtu cukru ani słodzika, bo właśnie ten kwaskowaty smak naturalnego jogurtu idealnie współgra ze słodyczą masy jaglano-jabłkowej. Obydwie masy nakładać naprzemiennie po łyżce, żeby powstał taki pasiasty wzór. Wstawić do lodówki, żeby deser stężał. Smacznego.


Uwagi:
Następnym razem trochę zmodyfikuję przepis. Zmiksuję tylko kaszę, jabłka zostanę w kawałkach, dodam dodatkowo jeszcze orzechy (to z myślą o mamie, która je uwielbia). Zastanawiam się jeszcze nad wersją z truskawkami. Za chwilę będzie sezon więc będę miała pole do popisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz