poniedziałek, 8 grudnia 2014

Pierniczków czas

Najwyższa pora zabrać się za pierniczki. Już w tamtym roku znalazłam bardzo fajny przepis u Margarytki właśnie na pierniczki. Bardzo proste i szybkie w wykonaniu. Można je zostawić bez dekoracji, jak również polukrować, żeby były kolorowe.

Pierniczki
składniki:
500g mąki pszennej
200g miodu
180g cukru pudru
125g margaryny lub masła
1 jajko
10g (1 łyżeczka) sody oczyszczonej
szczypta soli
3 łyżeczki przyprawy do pierników

wykonanie:
W rondelku podgrzałam miód, margarynę i przyprawę do pierników, tak by całość miała płynną konsystencję. Odstawiłam do przestygnięcia (jednak nie powinno być zimne). Do miski przesiałam mąkę, sodę i sól. Dodałam miód z masłem i pozostałe składniki. Zagniotłam ciasto, owinęłam w filię i odstawiłam na 2 godziny do lodówki. Po tym czasie wyciągnęłam ciasto podzieliłam na 5 części. Blat oprószyłam mąką i każdą cześć ciasta rozwałkowałam na grubość około 0,5 cm. Syn wykrawał foremkami pierniczki. Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni. Na blachę wyłożyłam papier do pieczenia, a na nią partiami pierniczki. Piekłam w zależności od wielkości około 10 minut (większe i grubsze odrobinę dłużej, a małe gwiazdeczki niecałe 10 minut) do momentu aż będą złote.
Część pierniczków udekorowaliśmy lukrem. Syn chciał kolor czerwony więc dodałam barwnik w żelu w tym kolorze firmy Wilton. Dodatkowo użyliśmy srebrnych perełek.
Podejrzewam, ze jeszcze w tym tygodniu będę robiła kolejną porcję pierniczków, albo nawet dwie porcje, bo takie pierniczki idealnie się nadają na prezent :).
Przyprawa do pierników - tak jak Margarytka polecam Kotanyi. Wcześniej używałam innych przypraw, ale wczytując się w ich składy odkryłam, że większość na pierwszym miejscu mam mąkę, następnie cukier, a dopiero później przyprawy. Natomiast Przyprawa korzenna do piernika Kotanyi składa się tylko i wyłącznie z przypraw (cynamon, gałka muszkatołowa, kolendra, imbir, koper, goździki, ziele angielskie, anyż, pieprz i kardamon). Przypawa jest bardzo aromatyczna i super się sprawdza w takich wypiekach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz