niedziela, 15 marca 2015

Szefowa kuchni poleca...

W ferworze nadrabiania zaległości trochę zgłodniałam. Dlatego też postanowiłam na obiad przygotować zupę a'la krupnik.Oczywiście jak to ja dodałam sporo przypraw indyjskich, ale zupa wyszła znakomita, a przynajmniej tak mi się wydaje, bo mój syn po zjedzeniu dwóch talerzy zupy, oznajmił: "Mamo, ta zupa jest jeszcze lepsza niż babci". Co oznacza, że musiała być dobra, bo babci zupy zawsze były na pierwszym miejscu :)


Zupa a'la krupnik

składniki:
1 marchewka
kawałek selera
1/2 pietruszki
kawałek pora
0,5 kg mięsa - ja miałam łopatkę wieprzową
1 łyżeczka soli
2 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
5-6 ziaren pieprzu
1/2 łyżeczki wędzonej ostrej papryki
1/2 łyżeczka garam masali
3 ziemniaki
3/4 szklanki kaszy pęczak
1-2 łyżki oleju

wykonanie:
Włoszczyznę obrałam, umyłam i starłam na dużych oczkach tarki, pora pokroiłam w półplasterki. Mięso opłukałam i pokroiłam w około centymetrową kostkę. W garnku rozgrzałam olej. Dodałam mięso i chwilę smażyłam. Dodałam startą włoszczyznę, zamieszałam. Dorzuciłam wszystkie przyprawy i zalałam wszystko 2 litrami wody. Ziemniaki obrałam i pokroiłam w kostkę, kaszę przepłukałam i dodałam do garnka. Wszystko razem gotowałam około 30-40 minut od czasu do czasu mieszając.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz