czwartek, 2 października 2014

Buraki w nowej odsłonie

Buraki to jedne z moich ulubionych warzyw. Mogłabym je jeść na okrągło w każdej postaci. Najbardziej mi smakują jako barszcz lub surówki. Już jakiś czas temu znalazłam na blogu Sowy przepis na sałatkę z buraka. Ale jakoś do tej pory nie udało mi się jej zrobić, widocznie musiałam do tej sałatki dojrzeć. I w końcu nadszedł ten czas, że udało mi się zebrać wszystkie potrzebne składniki i tak oto powstała pyszna sałatka z buraków.

Sałatka buraczana z ananasem
składniki:
2 średnie ugotowane buraki
1/4 świeżego ananasa
1 średnie kwaskowe jabłko
1 garść mieszanki orzechów
1 garść mixu pestek słonecznika, dyni i pinii
1/2 średniej cebuli
1 ząbek czosnku
1 łyżka oliwy
sól, pieprz
kiełki brokuła (mogą być każde inne)

Wykonanie
Do miski wrzuciłam pokrojone w kostkę buraki, ananas i jabłko. Dodałam drobno posiekaną cebulę. Orzechy posiekałam, dorzuciłam do reszty sałatki. 2/3 pestek dorzuciłam do sałatki. Czosnek przecisnęłam prze praskę i dodałam do oliwy, polałam pozostałe składniki i wymieszałam. Dodałam sól i pieprz do smaku. Na koniec dodałam kiełki i jeszcze raz delikatnie wymieszałam. Sałatkę udekorowałam resztą pestek, kilkoma kawałkami ananasa i orzechami.




1 komentarz: