niedziela, 5 października 2014

Tort urodzinowy

Jak ten czas szybko leci, dopiero co obchodziłam trzydzieste pierwsze urodziny, a tu już trzydzieści dwa lata za mną. Wczoraj z tej okazji miałam taką małą rodzinną imprezkę. Spotkania w gronie rodzinnym zawsze są fajne i zawsze pozwalają mi na tworzenie różnych potraw. I tak też było tym razem. Punktem kulminacyjnym był tort, który zrobiłam z ciasta dyniowego. Do przełożenia użyłam kremu z bitej śmietany i serka mascarpone. Przepis na ciasto dyniowe znajdziecie tu, a krem robię tak.

Krem do tortu
250 g serka mascarpone
250 ml śmietany kremówki (najlepsza jest 36% ale 30% też da się zrobić)
40g cukru pudru (taka mniej słodka wersja, jeśli ktoś chce słodsze, warto dodać z 20g więcej)

Śmietanę ubijam mikserem. Dodaję cukier puder. Po ubiciu śmietany powoli dodajemy ser mascarpone. Wszystko chwilę razem miksujemy i mamy gotowy krem.
Uwaga!
Jeżeli śmietana jest 30% i ser mascarpone będzie z Biedronki, może się zdarzyć, że krem nie do końca będzie chciał się ściąć, w takim wypadku, jeżeli nie mam możliwości zrobienia drugiej porcji, to dodaję odrobinę rozrobionej żelatyny, wtedy ładnie gęstnieje - Sprawdziłam niestety tak się czasem zdarza.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz